Wissel wint eerste competitiewedstrijd in zinderende slotfase van Vilsteren.

SV Wissel 1 (zon)

Vilsteren 1 (zon)

5e klasse F

24 september 2023 14:00

D. Groen

Sportcomplex Ericaweg
Ericaweg 6
8162PR
EPE

SV Wissel heeft haar eerste competitiewedstrijd op een zonovergoten zondagmiddag onder leiding van de nieuwe trainer Frank Spijker heeft SV Wissel de punten in eigen huis weten te houden.

Beide ploegen gingen in de eerste twintig minuten gelijk opgaand, maar echte kansen werden er echter niet gecreëerd. Na een klein half uur kwamen de bezoekers bij de eerste de beste goede kans wel meteen op voorsprong. 0-1. Vlak voor rust sloegen de bezoekers opnieuw toe en werd er met een 0-2 stand de rust ingegaan. Daarbij greep trainer Frank Spijker in met enkele wissels.

Ook in het begin van het tweede bedrijf was het gelijk opgaand spel van beide ploegen, maar echte kansen waren er echter niet, en was er ook geen vuiltje aan de lucht voor de ploeg uit Vilsteren. Een kwartier voor tijd viel dan toch de aansluitingstreffer voor Wissel door Thom Wiegman, waarbij het geloof in een goed resultaat weer helemaal leefde bij Wissel. De ploeg kreeg daarna enkele flinke kansen en een treffer die geen doorgang vond. Vlak daarna was het Colin van de Worp die toch de gelijkmaker liet aantekenen in de tachtigste minuut. Vilsteren was in de tweede helft geen schim meer wat zij in de eerste helft lieten zien. Wissel drukte nogmaals door en rook dat er nog meer te halen viel. In de slot minuut wist ook Jorne Brummel het net nog te vinden via de borst, waarmee de eerste drie punten van het nieuwe seizoen een feit waren. Wissel tankt mede hierdoor aardig wat zelfvertrouwen voor de volgende wedstrijd voor volgende week als het op bezoek gaat bij buurman vv Emst.

Verslag: Marco Witman
SV Wissel