SV Wissel weet thuis niet te winnen van SV Terwolde

Terwolde 1 (zon)

12 november 2023 14:00

D. Mulder

SV Wissel heeft zondag de punten niet in eigen huis  weten te houden tegen hoogvlieger SV Terwolde. De kanaries keken zoals vaker, al binnen vijf minuten tegen een vroege achterstand aan. Binnen 20 minuten stond ook  de tweede treffer van de bezoekers op het scorebord en leek daarmee een moeilijke middag tegemoet te gaan. Vlak voor rust viel ook de 3e treffer en leek de wedstrijd al beslist, aangezien de gasten de eerste 45 minuten volledig domineerde.

In het 2e bedrijf was het meer gelijk opgaand. Michael Schakelaar scoorde de 1-3 met een goede rake kopbal. Aan het eind van de wedstrijd kreeg Wissel een indirecte vrije trap net buiten de zestien in verband met hands van de keeper, die daarmee geel kreeg. Gezien de spelregels had de scheidsrechter Wissel een directe vrije trap moeten geven en de keeper naar de kleedkamer met rood moeten sturen. De scoringskans ging er echter niet en met 1-3 werd de wedstrijd dan ook afgesloten. Na afloop gaf de scheidsrechter eerlijk toe, dat hij bij de situatie van de keeper niet goed zat. Over 2 weken gaat Wissel de polder in om op bezoek bij Batavia'90 in Lelystad te gaan.