SV Wissel boekt een mooie uit overwinning bij SV Vaassen.

SV Vaassen 1 (zon)

SV Wissel 1 (zon)

5 november 2023 14:00

Sportpark De Kouwenaar
Woestijnweg 67
8172CN
VAASSEN

SV Wissel heeft afgelopen zondag de drie punten  mee naar Wissel genomen.  Voorafgaand aan het duel welke op het kunstgrasveld van csv Vios werd afgewerkt i.v.m. de gesteldheid van de velden werd eerst een minuut stilte gehouden in verband met het overlijden van maandagmorgen ploeg lid Peter van Emst afgelopen zaterdag. Wissel speelde het  duel overigens met rouwbanden.

Minuut stilte ivm overlijden Peter van Emst

Wissel, waar Henk Stoevenbeld na maanden revalideren weer in de basis starte kreeg in het eerste kwartier een aantal kansen via Thom, Remco en Michael.  Na een klein half uur moest trainer Frank Spijker noodgedwongen wisselen  in verband met een blessure van Melvin. Timo nam zijn plek in. Een minuut later zette Stijn van de Vosse Wissel op voorsprong met een bekeken schuiver. Vijf minuten voor rust zette Jorne Brummel "de kanaries" op een ruimere marge: 0-2.

Henk Stoevenbeld

Ook in de tweede helft leek er voor Wissel niets aan de hand en leek het op een makkelijke middag af te stevenen. Wissel zette een perfecte aanval op welke door Timo werd binnengeschoten, maar zijn treffer werd geannuleerd wegens buitenspel. Daarna was het Vaassen dat terugkwam in de wedstrijd. Een voorzet werd door keeper Davey Kloezeman verkeerd ingeschat door de verraderlijke wind. De spits van Vaassen lobde de bal over Davey heen. 1-2. Daarna drong Vaassen nog wel aan, maar Wissel had de wedstrijd goed onder controle. Gezien het veldspel was het ook een terechte eindstand. Volgende week moet Wissel flink aan de bak als het tegen hoogvlieger Terwolde speelt.
Blessure Melvin