Geel/zwarte shirts

Heerde JO11-1

28 maart 2023 18:30

R.J.G. Draaijer

Tijdens een welverdiende koffiepauze rinkelde vrijdagochtend de telefoon.

De leider van vv Heerde: ‘’We hebben niet genoeg spelers, kunnen we de wedstrijd van zaterdag verplaatsen naar aanstaande dinsdag?”

Na een kort spoedoverleg met de rest van de begeleiding hebben we hier mee ingestemd.

Precies om 18:30 werd er dinsdagavond afgetrapt op het 1e veld.

René was de scheidsrechter van deze wedstrijd en Timo de captain.
20230328_182857.jpg

De eerste twee kwarten gaven beide teams amper kansen weg, de doelmannen Finn en Bram hadden niet erg veel te doen, net zoals de keeper van vv Heerde.

Dit was natuurlijk de verdienste van onze verdediging die bestond uit Levi, Mike, Tim B.

Ook op het middenveld was er een goede balans tussen beide teams, Anouk, Timo, Rayen en Twan bleven goed bij hun directe tegenstander, waardoor we dus amper in de problemen kwamen.

Voorin werd er hard geknokt door Rinze, Tijs, Tim K en Finn. Dit leverde niet echt grote mogelijkheden op, maar die komen er altijd vanzelf wel als je zo voetbalt.

Helaas lukte het niet om een vijandige corner op tijd weg te werken en was het vv Heerde die gebruik maakte van de ongelukkige situatie: 0-1.

JO11

Na het rustsignaal volgde een wat mindere periode die waarschijnlijk veroorzaakt werd doordat we met de groene reserveshirts speelden. De ene na de andere bal werd ingeleverd bij vv Heerde met de geel/zwarte shirts en binnen een mum van tijd stond het 0-5…..

Bram en Rinze voorkwamen met een paar puike reddingen een ergere score.

Na eerst een mooie kans te missen was het daarna toch Tijs die ons van de akelige nul af hielp.

Een sprankje hoop!

Na wat mooie acties van Tim K, Tijs, Marvin en Finn kregen we het vertrouwen om de bal weer wat meer op helft van de tegenstander te houden.

Dit gaf Rinze, Timo en Rayen de ruimte om ook wat meer naar voren te spelen en Twan in stelling te brengen met als gevolg een mooie krul in de verre kruising: 2-5!

De bal werd nog snel uit het net gehaald om zo tijd te winnen voor meer goals.

Tim B, Mike en Timo stonden er vanwege het opportunistische spel achterin alleen voor, dit deden ze prima door geen kansen meer weg te geven, maar het mocht niet meer baten, de tijd was op:

Eindstand sv Wissel JO11-1 – vv Heerde JO11-1 2-5

Levi en Anouk waren vandaag de uitblinkers, Levi voorkwam erg veel aanvallen door bijna overal tussen te zitten en Anouk kon door goed bij haar directe tegenstander te blijven ook veel gevaarlijke situaties voorkomen!

Aanstaande zaterdag spelen we in Elburg tegen ESC, de kampioen van het vorige blok, gewoon weer in onze eigen vertrouwde geel/zwarte shirts.