Lastige pot

Oene JO11-1

3 december 2022 9:30

R.J.G. Draaijer

Sv Wissel JO11-1 tegen vv Oene JO11-1, een mooi affiche voor deze koude zaterdagochtend!

Bij een overwinning in Wissel neemt Oene de koppositie over in deze competitie.

Arbiter René gaf om 09:30 het startsein voor deze streekderby.

In het verleden hebben we uiteraard vaker tegen vv Oene gespeeld en vaak was het eindresultaat voor ons negatief.

Ondanks dat een gewaarschuwd mens voor twee telt, lag binnen een minuut de eerste tegentreffer al achter sluitpost Bram. Een van richting veranderd schot was zelfs voor hem onhoudbaar.

Om een grotere achterstand te voorkomen was het noodzakelijk dat er vanaf nu enorm scherp zou worden verdedigd, dit werd met verve gedaan door Timo, Rinze, Rayen en Marvin!

Toen het verdedigend helemaal op orde was, was het de beurt aan Levi, Anouk en Twan om onze voorwaartsen aan het werk te zetten.

Finn zag dat de keeper iets te ver voor zijn doel stond en wist een afvallende bal met zijn linkervoet knap in de hoek te schieten: 1-1!

Het 2e kwart was Tijs de keeper, deze rol vervulde hij prima!

Toch was een fraai afstandsschot hem te machtig en zo nam Oene opnieuw de leiding.

Trainer Pieter had lang nagedacht over de peptalk en met een duidelijke uitleg van wat praktijk voorbeelden was sv Wissel JO11-1 klaar voor het restant van de wedstrijd.
JO11-1.jpeg

Tim K en Tijs wisten via de flanken optimaal gebruik te maken van de ruimte die achter de verdediging van Oene lag.

Oene beschikt net als ons over een uitstekende keeper en alle schoten van onder andere Twan, Finn en Anouk waren een prooi voor hem.

De grote vraag is; hoe kunnen we deze keeper verschalken?

Het antwoord op deze ingewikkelde vraag kwam van de voet van Tijs; met een penseelstreek als van een ware grootmeester lobde hij de bal over de doelman! Schitterende goal:2-2!

JO11-2.jpeg

Iedereen voelde dat er meer in zat en een golf van aanvallen en snelle counters leverde zelfs nog enkele mogelijkheden op, Oene zat er helemaal door heen!

Via Marvin, één van de hoofdrolspelers van vandaag , kwam de bal voor de voeten van Tim K, zijn schot vloog binnen en leverde de verdiende voorsprong op: 3-2!

De vreugde was groot toen het laatste fluitsignaal klonk.

Een hele sportieve wedstrijd en een geweldige teamprestatie!

Volgende week reizen we af naar Heerde om het daar om 08:30 op te nemen tegen vv Heerde JO11-1.