Wissel verliest van toekomstig kampioen

Apeldoornse Boys 1 (zon)

29 april 2018 14:00

Vandaag stond de inhaalwedstrijd tegen Apeldoornse boys op het programma. Deze wedstrijd stond begin december ook al op het programma. Maar werd toen afgelast door het winterse weer.

Maar om 14:00 uur werd er afgetrapt voor de wedstrijd tegen Apeldoornse Boys. De eerste vijftien minuten was het een gelijk opgaande wedstrijd. Daarna was het de ploeg uit Apeldoorn die meer grip kreeg op de wedstrijd. Dit resulteerde ook in een paar grote kansen. Spits van Apeldoornse boys Pascal van het Erve werd door zijn ploeggenoot vrij voor de doelman van Wissel gezet. Maar de inzet van de spits was een prooi voor Wissel doelman Thom Proper. Even later kreeg de Apeldoornse ploeg nog een aantal grote kansen. Maar ook ditmaal stond Thom Proper en de paal succes in de weg. Maar in de 41e minuut was het dan toch de spits van Apeldoornse boys die de score opende. Deze 0-1 was tevens de ruststand.

De tweede helft kwam Wissel fel de kleedkamer uit. En was niet van plan zich gewonnen te geven. Dit resulteerde ook in de aansluitingstreffer. Op aangeven van Remco van Huffelen was het Dave den Herder die de gelijkmaker binnenschoot. Lang heeft Wissel niet kunnen genieten van het doelpunt. Want vijf minuten later lag hij er aan de andere kant alweer in. Hierna ging Wissel toch weer op jacht naar de gelijkmaker. Dit leverde een aantal goede aanvallen op. Deze werden enkel wel twijfelachtig door de grensrechter afgevlagd. Maar in de 59e minuut maakte Elias Geven het mooiste doelpunt van de middag. Met een mooie dribbel over het middenveld, schoot hij de op zo'n twintig meter afstand van het doel binnen. Tien minuten voor tijd was het nogmaals de spits van Apeldoornse boys die scoorde. Daarmee bepaalde hij de eindstand van 1-4.

Opstelling: Thom Proper, Frank van Schoonhoven, Raoul Hanekamp, Martijn Scholten(Bas Bindt), Thom Wiegman (Lars Steenbergen), Remco Kamphuis, Bas Chaigneau (Dave den Herder), Jorne Brummel, Michael Schakelaar, Remco van Huffelen en Berrie Rozendal.