Wissel wint laatste thuis wedstrijd

Sallandia 1 (zon)

20 mei 2018 14:00

Wissel wint op een zonnige zondag met 2-1, de laatste thuis wedstrijd tegen Sallandia uit Deventer. In een niet hoogstaande wedstrijd was Wissel in de eerste helft secuurder in de afwerking.
Daar waar Sallandia Thom Proper regelmatig op hun weg vond, of zelf slordig met hun kansen omging, benutte Wissel deze wel. Remco Kamphuis scoorde de 1-0 in de 30e minuut door een hard afstandsschot welke nog iets van richting veranderd werd. Nog geen acht minuten later lag de 2-0 achter de Sallandia keeper, deze werd allert binnen gewerkt door Bas Chaigneau. Enkele minuten later wees de scheidsrechter wijfelend naar de stip, waar twee spelers beiden hoog in kwamen werd Wissel bestraft. De strafschop werd onhoudbaar in geschoten 2-1. Dit was ook de ruststand.
De tweede helft ging gelijk op qua kansen maar gescoord werd er niet meer. De warrig leidende scheids had niet alleen moeite met het in goede banen leiden van de wedstrijd. Klok kijken was ook al niet zijn sterkte punt, hij liet zeker 15 minuten extra door spelen.
Na de wedstrijd werd er op een mooie manier afscheid genomen van een aantal mensen. Raoul Hanekamp die ook al een erehaag kreeg voor aanvang wedstrijd, stopt na 24 jaar in het eerste gespeeld te hebben op het hoogste niveau.
Tevens namen Dave den Herder en Remco van Huffelen afscheid, Dave gaat ook in een lager team spelen, en Remco gaat bij een andere vereniging spelen. Trainer Daan Smid en ook verzorgster Myrthe Jobse verlaten Wissel. Na afloop werd er nog gezellig wat gedronken onder muzikale omlijsting van zanger Gerben Tijssen.
Volgende week is de laatste wedstrijd uit tegen kampioen Apeldoornse boys
Opstelling: Thom Proper, Raoul Hanekamp (Frank van Schoonhoven) Henk Stoevenbeld, Thom Wiegman, Martijn Scholten (Bas Bindt), Bas Chaigneau, Remco Kamphuis, Jorne Brummel, Dave den Herder, Remco van Huffelen, Berry Rozendal