Wissel wint uit bij Mariënheem

Marienheem (zon)

5e klasse G

24 maart 2019 14:00

Afgelopen zondag stond de uitwedstrijd tegen SV Mariënheem op het programma. Dit was de eerste ontmoeting met deze ploeg dit seizoen. Eerder stond het thuis duel al op 20 januari gepland. Maar werd afgelast i.v.m. het winterse weer. Bij aanvang van de wedstrijd stond de ploeg uit Mariënheem zeven punten boven Wissel. Er was voor Wissel dus alles aangelegen om dit gat te verkleinen tot vier punten.

Om 14:00 uur was het aan de scheidsrechter Dhr. R.Weggeman om het startsein te geven van een mooie voetbalmiddag. De omstandigheden waar top. Een mooi nieuw kunstgrasveld, een voorjaarszonnetje en het meegereisde publiek uit Wissel dat ook weer aanwezig was. De beginfase had Wissel het lastig tegen de nummer 10 uit de 5e klasse G. Mariënheem liet het initiatief aan Wissel, en kwam er zelf regelmatig gevaarlijk uit met een razendsnelle counter. Het was ook Mariënheem dat de meeste kansen kreeg. Maar vaak was het daar doelman Thom Proper die deze middag een sta-in-de-weg was voor Mariënheem. Ook Wissel kreeg de eerste helft twee grote kansen, maar deze waren niet besteed aan Michael Schakelaar. Maar na een halfuur spelen kreeg Wissel de uitgelezen mogelijkheid om op voorsprong te komen, in de vorm van een makkelijk gegeven strafschop. Het was Michael Schakelaar die dit buitenkansje verzilverde. Kort voor rust was het Michael Schakelaar die diep werd gestuurd. Hij leek aan te kunnen gaan leggen voor zijn tweede van de middag. Maar werd bij het voorlangs kruizen bij zijn tegenstander, door die zelfde tegenstander ten val gebracht. Waar iedereen dacht aan een vrije trap op de rand van de zestien, en een rode kaart voor speler van Mariënheem. (doorgebroken speler.) Wuifde de scheidsrechter ditmaal deze situatie weg en kon de van Mariënheem keeper de bal rustig oprapen. Niet veel later floot de scheidsrechter voor de rust.

In begin van de tweede helft was het spelbeeld het zelfde als in de eerste helft. Uit een snelle counter kwam Mariënheem op gelijke hoogte; 1-1. Wissel leverde veel strijd in de tweede helft. Dit resulteerde in veel balbezit en de betere kansen. Na een uur spelen was het Wissel dat wederom op voorsprong kwam. Naar goedlopende aanval, was het Remco Kamphuis die op aangeven van Michael Schakelaar de 1-2 binnenschoot. Tien minuten later wist Wissel zelfs op een 1-3 voorsprong te komen. Ditmaal was Remco Kamphuis de aangever. Met een panklare voorzet vanaf de rechterkant, was het Rick Wiegman die de bal tegen de touwen kopte. In het resterende gedeelte van de wedstrijd kwam Wissel niet meer in de problemen. En gingen ze met een verdiende 1-3 overwinning terug richting Wissel.

Volgende week speelt de ploeg van trainer William Hulshof wederom een uitwedstrijd. Dan gaan zij in Wilp op de bezoek bij de nummer 3 SV CCW ’16. Deze wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Dhr. F.Baas.

Opstelling: Thom Proper ©, David Draaijer, Lars Steenbergen, Henk Stoevenbeld, Thom Wiegman, Remco Beekman, Jorne Brummel, Berrie Rozendal, Remco Kamphuis (Jody Band), Michael Schakelaar en Rick Wiegman (Bas Chaigneau).