Overwinnen

OWIOS JO11-2JM

17 mei 2023 19:00

R.J.G. Draaijer

Na twee vrije zaterdag kwam v.v. Owios uit Oldebroek met de melding dat ze niet genoeg spelers hadden voor de wedstrijd van 13 mei….

Tussendoor is er op 2 mei nog wel een oefenwedstrijd gespeeld op een heel veld tegen een team van SEH, ter voorbereiding voor het nieuwe seizoen, waarin we als JO13 zullen opereren.

In dit duel kwamen we op voorsprong door een doelpunt van Tijs en kregen we in de allerlaatste minuut nog de gelijkmaker om de oren.

In deze wedstrijd deden ook Yamilla en Jesse mee, zij zullen vanaf volgend seizoen aansluiten tijdens de wedstrijden en trainen nu al regelmatig mee.

Omdat drie zaterdagen op rij zonder voetbal natuurlijk geen optie is, kon er op het laatste moment nog een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld worden tegen KCVO, deze werd ondanks de 1-0 voorsprong, nipt verloren met 1-2.

Woensdagavond 17 mei is gekozen als inhaaldatum voor de afgelaste wedstrijd tegen v.v. OWIOS.

Owios staat voor OverWinnen Is Ons Streven en deze ploeg deed er van alles aan om dit te bewerkstelligen.

Toch was het sv Wissel dat de leiding nam doordat een corner van Finn in 1 keer binnenvloog.

Het betere van het spel was absoluut van sv Wissel, maar toch wist Owios er een paar keer gevaarlijk uit te komen.

Een dikke pluim voor onze verdedigers van vandaag, Rinze, Timo, Tim B, Levi, Twan en keeper Bram!

Als er per ongeluk toch een bal het middenveld passeerde, zorgden bovenstaande heren er voor dat we geen tegengoal hoefden te incasseren.

Toen de 2-0  door Finn werd binnen geprikt leek de wedstrijd wel gespeeld.

Tussendoor had Twan nog een keer het houtwerk geraakt en liet ons middenveld zien dat ze uitsteken konden combineren.

Anouk, Tijs, Rayen en Tim wisten elkaar prima te bereiken dankzij hun zorgvuldige passing.

Ook in de duels stonden ze allemaal hun mannetje.

Het hoogtepunt van deze doordeweeks avond was een schitterende aanval die het derde doelpunt opleverde;

Een doeltrap van Bram werd ingespeeld op Rinze, die vervolgens Finn inspeelde, na een dubbele 1-2 met Tijs was het afwerken een koud kunstje voor Finn: 3-0.

Als een mes door warme boter sneden we door alle linies van Owios.

Ook de 4-0 kwam van de voet van Finn, na een mooie assist van Rinze.

Uiteindelijk werd het zelfs nog 5-0 door een fraai doelpunt van Tijs, na opnieuw een mooi uitgespeelde aanval.

JO11

Dat er geen tegendoelpunt viel was een klein wonder te noemen, maar dankzij de oplettende verdedigers, een foutloze keeper Bram en wat mazzel met een bal tegen de paal, kon een doelpunt van onze gasten uit Oldebroek worden voorkomen.

Overwinnen is ook het streven van sv Wissel en dat hebben we vandaag laten zien!

Normaal gesproken kiezen we een “ Man van de wedstrijd” , maar vandaag was iedereen goed en kon er geen keus gemaakt worden en is het team verkozen als “ Team van de wedstrijd”!