Sterk SV Wissel verslaat rivalen uit Epe

Sportpark Wachtelenberg
Sportlaan 5 -7
8162BE

De derby start met een mooie vuurwerkshow. We hopen dat de wedstrijd ook zo spetterend wordt!

Vlag.jpg

Op een zon ☀ overgoten veld aan de Wachtelenberg start de wedstrijd. Wissel probeert vanaf het begin het initiatief te nemen.

Wissel heeft een mooie aanval met een leep lobje van Davy op Marco, Marco gaat de zestien binnen en wordt vakkundig tegen de grond gewerkt door een blauw-witte verdediger. De scheidsrechter kan niet anders dan een penalty geven, welke vakkundig wordt binnengeschoten door Collin. De 0-1 is een feit. Wissel blijft goed voetballen en komt regelmatig op de helft van de tegenstander.

Wissel combineert goed en en blijft het spel domineren.

Na een pass in de diepte wint Marco van de keeper en weet de bal goed voor te geven op Davy, die de bal met zijn borst/buik in het doel weet te werken. De klets gaf Epe te denken dat het een handsbal was, maar de scheidsrechter wijkt niet: de 0-2 staat op het bord.

Epe krijgt na de 0-2 wat kansjes. Na een hoge bal van Epe plukt Ad de bal uit de lucht, maar bij het neerkomen schiet het Ad in de kuit en moet gewisseld worden. Sjouke neemt de handschoenen over. Reinder weet het positieve hieruit te halen: ‘Ad weet de 0 te houden’.

Het spel gaat verder en Collin gaat alleen op de keeper af en vergeet af te spelen. Een 💯 % kans; helaas ging de bal er niet in.

Epe neemt het initiatief wat meer over en komt steeds meer op de helft van Wissel en krijgt wat kansjes die vaak naast of over gaan.
Legendes_SV_Wissel.jpg

Na een snelle opbouw van achteruit speelt Collin zich goed vrij en gaat alleen op de keeper af, helaas weet hij het net niet te vinden en blijft het 0-2.

Rust

Na de rust begint Epe voortvarend en weet na een paar minuten de 1-2 op het scorebord te zetten.

Wissel moet zich herpakken en weer verder gaan waar ze voor rust mee bezig waren.

Na een goed veroverde bal op 25 meter van het doel weet Davy met een mooie boogbal het doel te bereiken. De keeper stond net te ver voor zijn doel: 1-3.

Wissel pakt goed door en weet snel ook de 1-4 te scoren. Wederom was het Davy die de Eperse goalie wist te verslaan.

Het verzet lijkt gebroken. Wissel blijft aandringen. Er volgen nog een aantal kansen, maar deze blijven onbenut.

Onze ausputser Wilco K. wordt gewisseld voor Marcel.
Wilco_K.jpg

Na een goed spel weet Wilco B. Marcel D. voor een tweede keer in stelling te brengen en Marcel scoort de 1-5. Een goed uitgespeeld doelpunt.

Onze coach Marcel B. wordt ook gewisseld en onze gast-coach Thino neemt het over.
Coach Thino

Gerwin wordt vervangen door Hans. Wissel neemt een beetje gas terug en Epe krijgt weer wat kansjes. Het spel blijft op en neer gaan. Met een afstandsschot van Epe wordt de 2-5 gemaakt. Het spel heeft zijn tol geëist en er komen steeds meer pijntjes.

Collin weet op het eind een mooi schot op het doel te produceren; deze spat uiteen op de lat.

Collin lat

De punten gaan in de tas. Een lekkere voetbalochtend. 😃

Na de wedstrijd is Harold aangewezen als man of the match!
Harold.jpg