Sterk SV Wissel wint bij Terwolde

Everwijnstraat 0
7396AD
TERWOLDE

In een koud en winderig Terwolde beginnen we de wedstrijd met een gast coach (Thino). De eerst vijf minuten heeft Wissel nodig om erin te komen. Daarna nemen de gele het initiatief over en is er een eerst wapenfeit. Een mooie trap van Wilco B maar die beland helaas op de lat. Het spel wordt gespeeld op het middenveld en er komen weinig kansen.
Thino

Een snelle wissel door een blessure van Mick komt Collin in het veld. Het spel gaat verder met een uitbraak van Terwolde en redt onze goalie Ad goed.

Het spel blijft op en neer gaan. Na een corner van Terwolde krijgt wissel wat ruimte en komt er een splijtende pass van Remco op Jaap maar die kan net niet bij de bal.

Het spel blijft mooi op en neer gaan de gelegenheidscoach kan het niet meer aan en neemt even een time out en gaat richting de kleedkamer en laat Wissel stuurloos achter 😂. Na vijf minuten is hij weer terug langs de lijn. (achteraf blijkt dat de coach een paracetamol voor onze goaltjesdief moet halen 😎)

Jaap
Net op tijd om te zien hoe Wissel iets meer het initiatief neemt en steeds meer kansjes weet te creëren.

Met een pass van Gerwin op Collin die er gelijk een mooie voor zet van weet te produceren wordt de bal ingekopt door onze goaltjes dief Jaap.  (Dit was zijn 18e goal van het seizoen)

Terwolde probeert gelijk weer druk te zetten en weet vanuit een corner de bal met een goed schot op goal te krijgen maar de bal wordt door onze keeper net over de lat getikt. (Top redding).

Gelijk de eerstvolgende aanval is weer gevaarlijk en uit de corner die daar opvolgt weet onze laatste man Wilco de bal uit een kluts in het doel te werken.
Wilco K.

Het spel blijft na het doelpunt op en neer gaan maar twee minuten voor de rust geeft Remco weer een mooie pass op Jaap die allen op de keeper af gaat. Hij lijkt te gaan scoren maar geeft de bal af op Wilco B die de bal voor het intikken heeft. (Jaap als je niet zelf wilt scoren ik sta naast je) tijdens de actie blesseert Jaap zich en neemt Marcel zijn plaats over.

Na de 0-3 zet Terwolde gelijk aan en weet de 1-3 binnen te schieten.

Roken is dodelijk

Na rust gaat het spel gelijk op. En proberen beide teams het initiatief te nemen. Wissel komt er het beste uit en na een mooie steekpass van Collin op Wilco B geeft Wilco de bal op maat aan Marcel die de plaats van de goaltjesdief met verve overneemt en de bal goed intikt. Mooie aanval!!1-4

Wissel blijft voetballen en maakt zelfs de 1-5 naar een prachtige actie van Collin die zichzelf vrij speelt geeft hij een mooie pass op Marcel die zijn tweede van de dag binnenschiet. Marcel gaat er met een publieke wissel van af.

Gelijk daarop doet Terwolde wat terug en maakt de  2-5. Dit laat Wissel niet op zich zitten en gaat gelijk weer in de aanval. Lennart schiet op het goal en de bal  beland via de keeper in het net. 2-6

Daarna lijkt het verzet gebroken en blijft wissel aandringen. Het resulteert in nog een doelpunt Pascal weet de bal weer naar een gele te spelen en Wilco B geeft de bal weer haar fijn voor waarna Reinder hem binnen weet te koppen en de 2-7 staat op het bord. Ook komt het zonnetje er door en wordt het een mooie ochtend voor de gelen.

Wissel blijft kansen creëren en Berry gooit de bal op de lat.

De laatste minuten van de wedstrijd krijgt Wissel nog een aantal kansen die niet verzilverd werden.

Met een prima verdedigende actie van Wilco op Kees was de laatste kans van de wedstrijd voor Terwolde maar door het doel goed klein te houden door Ad kregen ze geen kans op een goed schot. Waarna de scheidsrechter een einde maakte aan de wedstrijd.

HOPPA 3 punten in de pocket!!

3e winst op rij

In de kleedkamer wordt de man van de wedstrijd medaille uitgereikt aan Marcel!

Tekst en foto's: Jorrit