SV Wissel wint in eerste thuiswedstrijd tegen koploper Voorst.

SV Wissel 1 (zon)

Voorst 1 (zon)

5e klasse E

16 oktober 2022 14:00

H. Coraklar

Na de competitie met twee uit nederlagen begonnen te zijn speelde SV Wissel afgelopen zondag zijn eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen koploper Voorst. Deze ploeg had echter nog geen verliespunten. De bezoekers kwamen furieus uit de startblokken en kwamen in de 3e minuut al op een 0-1 voorsprong. Wissel kreeg daarna enkele goede kansen op de gelijkmaker, maar de keeper van Voorst was echter een sta in de weg. Na een goed half uur spelen kwam Wissel op gelijke hoogte via Michael Schakelaar. Vijf minuten voor rust kwam de koploper echter weer op voorsprong. 1-2. Met deze stand gingen beide teams de rust in.

Wissel kwam na rust beter uit de kleedkamer en
In de 52e minuut resulteerde dit in een doelpunt van Jorne Brummel. De thuisploeg rook dat er op deze zonnige herfstmiddag meer te halen viel. Met veel inzet en strijd in de duels ging het op zoek naar een voorsprong. In de 70e minuut kwamen de kanaries op voorsprong via Remco Beekman. Een kwartier later zette diezelfde Remco Beekman de eindstand op het scorebord. 4-2. De eerste drie punten waren een feit voor het jonge team van trainer

Davy Eustacia, welke afgelopen week kenbaar heeft gemaakt SV Wissel na drie seizoenen te zullen verlaten. Volgende week wacht er wederom een thuiswedstrijd. Ditmaal tegen het 1 plaats hogerstaande s.v. Zwolle.

Verslag: Marco Witman