Mooie overwinning JO11

Zwolscheweg 6 A
8081CG
ELBURG

Een vroege start op de zaterdag: om 08.30 uur begint de wedstrijd. We verzamelen om 07.30 uur bij Wissel. Als we op het veld aankomen, begint het zonnetje te schijnen; het is heerlijk voetbalweer.

In het eerste kwart wordt er goed gevoetbald en krijgt Wissel een aantal kansen. Na een bal uit de kluts weet Levi de bal het laatste zetje te geven, waardoor Wissel op een 0-1 voorsprong komt.

In het tweede kwart begint ESC voortvarend, maar Wissel komt er door goed verdedigend werk goed uit. Na een mooie voorzet wordt het doel net gemist. Wissel neemt het initiatief weer en komt er aanvallend steeds meer uit. Er komen steeds meer kansen, maar het resulteert nog niet in een doelpunt. Wissel komt steeds dichter bij een doelpunt, nu uit een goede corner, die net naast gekopt wordt.

Eind tweede kwart lopen de wissels zich warm om in het derde kwart aan de start te kunnen verschijnen. Net voor het einde van het tweede kwart lobt Tim K. de bal prachtig in de verre hoek, waardoor er een 0-2 voorsprong ontstaat voor de geel-zwarten.

In de rust bespreken de leiders de te spelen tactiek en vond er een aantal wissels plaats. Na van kant gewisseld te zijn, kan de aftrap plaatsvinden.

Wissel begint scherp aan de aftrap en na een mooie aanval weet Tijs het net te vinden en 0-3 verschijnt op het scorebord. Na een duel is er een blessure en moet er gewisseld worden.

Na de spelhervatting weet Tijs weer het doel te vinden en daarmee komt de stand op 0-4. Vanaf de aftrap probeert ESC bij het Wisselse doel te komen, maar dat lukt niet door goed verdedigend werk van de geel-zwarte verdediging.

Na een paar goede combinaties treft Wissel net geen doel. Wissel blijft wel aandringen, maar weet niet meer te scoren in het derde kwart. Op naar het vierde kwart.

Het vierde kwart begint ESC goed en weten ze gelijk te scoren: 1-4. Het spel gaat mooi op en neer. Wissel laat een aantal mooie acties zien en speelt goed samen. Dit resulteerde in een paar goede kansen. Helaas zit een doelpunt er nog niet in. Wissel blijft strijden voor nog een doelpunt. Ook ESC blijft het proberen en krijgt af en toe ook goede kansen. Het is een spannende vierde kwart. Een bal voor open doel wordt net gemist. Vlak voor het eindsignaal heeft Bram nog een mooie redding.

De wedstrijd wordt winnend afgesloten en de drie punten gaan mee naar Wissel.

Wat volgt zijn nog de traditionele penalty’s.

Een mooie afsluiting van deze mooie voetbaldag!

Foto's en verslag: Jorrit Kooiman