Wissel boekt mooi resultaat tegen Turkse Kracht

Turkse Kracht (zon)

6 september 2020 14:30

Vorige week zondag stond de eerste officiële wedstrijd op het programma. Thuis werd de eerste bekerwedstrijd verloren met 1-6 Van SV Twello. De tegenstander uit Twello was een paar maatjes te groot voor de ploeg van Davy Eustacia.

Zondag 6 september stond de bekerwedstrijd tegen Turkse Kracht op het programma. De ploeg uit Deventer komt uit in de 3e klasse en speelde vorig seizoen o.a. nog tegen SV Epe.

Op een matig bespeelbaar veld in Deventer, floot de scheidsrechter om 14:30 uur voor het begin van de wedstrijd. Het was de thuisploeg die het meeste balbezit had. Maar vooral gevaarlijk werd uit de standaard situaties. De verdediging van Wissel stond deze middag goed en anders stond keeper Thom Proper steeds op de goede plek. De ploegen gingen met 0-0 rusten.

In de tweede helft kwam Turkse Kracht al snel op een 1-0 voorsprong. Een aanval over de linkerflank werd voorgegeven. En bij de tweede paal binnen geschoten door de spits. De thuisploeg kreeg nog wat kleine kansjes. Maar verder kwam het niet echt meer tot groot gevaar. Ongeveer 20 minuten voor tijd kwam Michael Schakelaar uit de counter één op één met de keeper. Oog in oog met de keeper faalde hij niet  en schoot hij de 1-1 binnen. Even later kreeg diezelfde Michael Schakelaar nog een kans. Maar deze werd goed gepareerd door de keeper. Na negentig minuten voetballen floot de scheidsrechter af. En had Wissel het eerste punt gepakt en een super resultaat geboekt tegen een derde klasser.

Volgende week speelt Wissel thuis voor de beker tegen Haarle. Deze tegenstander komt uit in de vierde klasse.